dijous, 4 de març de 2010

TREBALLS PER SANT JORDI 2010

Aquest curs, els nens i nenes de P4 han fet un munt d’endevinalles. A poc a poc les hem anat esbrinant amb ajuda dels dibuixets,  ja coneguts per tots. En un primer moment el nen/a observa els dibuixos i entre tots van descrivint cada imatge. Una vegada es treballa cadascuna, la funció que té, per què serveix, com s’utilitza, les característiques que mostra... passem a fer hipòtesis sobre el que treballarem i s’escriu a la pissarra la paraula clau “ENDEVINALLA”.
 Hi ha 50 imatges i cada una d’elles correspon a una endevinalla. Cada vegada que encerten una, la relacionen amb una imatge i després la dibuixen segons la seva imaginació. Una segona manera i paral·lelament, llegim l’endevinalla i es presenten uns dibuixos que tenen relació amb el text, però que només un és el vàlid.
 JUGUEM A INVENTAR.........
 Una altra manera de treballar l’endevinalla és a través del tacte (objectes que estan dins una capsa, que no els veuen però els poden tocar). Així podem fer l’endevinalla en un procés invers, és a dir, un cop descobreixen el que hi ha dins, formulem l’endevinalla entre tots.